Saturday

Nutrisi Sihat Untuk Minda

Pemakanan yang berkhasiat, berzat dan seimbang bukan sahaja mencegah masalah jantung dan canser, tetapi ia turut merangsang otak yang subur lalu mengurangkan stress dan gangguan emosi.


Banyak ibubapa yang mungkin terlepas pandang tentang pemakanan yang mempunyai kesan langsung terhadap tingkah laku anak-anak. Lebh membahayakan lagi apabila anak-anak yang diberikan makanan ringan seawal usia 4 tahun menyumbang kepada masalah tingkah laku dan hyperaktif.

Menurut, Pakar Motivasi Pelajar iaitu Dr. Tengku Asmadi b Tengku Mohamad yang telah 20 tahun menjalankan program untuk pelajar, terdapat beberapa syarat bagi memastikan anak-anak fokus dan cemerlang dalam pelajaran iaitu ;



PEMAKANAN YANG BAIK
SIKAP YANG POSITIF
TEKNIK dan STRATEGI BELAJAR YANG MANTAP
GURU YANG CEMERLANG

Namun, kesan pemakanan yang paling utama kerana berkaitan langsung dengan kesuburan otak lalu menentukan keupayaan otak untuk mencerap dan memproses maklumat dan kerana itulah beliau telah menghasilkan satu produk yang menggabungkan bahan-bahan daripada pemakanan sunnah dan juga pemakanan herba yang secara saintifik terbukti bagus untuk otak yang dipanggil sebagai JuzQ30.

No comments:

Post a Comment