Sunday

Pentingnya Sarapan Untuk Anak

Sarapan membantu memberi kesan dramatik terhadap pencapaian belajar kanak-kanak.

Dalam dunia yang penuh saingan ini, ibubapa sanggup berusaha bagi memastikan anak mereka mendapat pendidikan terbaik. Sesetengahnya menghantar anak ke sekolah swasta atau menggaji pengajar peribadi untuk memberi kelas tambahan di rumah mereka.

Namum ramai ibubapa yang terlepas pandang satu cara yang mudah dan berkesan untuk merangsang pencapaian anak-anak mereka iaitu sarapan pagi yang berkhasiat.

Pakar Nutrisi di Hospital Pantai Ampang, Nor Lizawati Che Lah berkata, dengan gaya hidup yang semakin sibuk, ramai ibubapa yang agak sukar menyediakan sarapan pagi yang berkhasiat untuk anak-anak. Akibatnya ramai kanak-kanak yang tidak mendapat keperluan zat harian mereka untuk membesar dengan sempurna.

Menurutnya, kajian saintifik juga telah menunjukkan bahawa, sarapa memberikan kesan yang dramatik terhadap kemampuan belajar anak-anak. Sarapa menguatkan daya tumpuan, masa tindak balas, kebolehan belajar, perasaan dan ingatan. Manakala kanak-kanak yang tidak bersarapan akan mengakibatkan turunnya pretasi pelajaran mereka di sekolah.

Ibubapa memainkan peranan yang penting bagi membantu kanak-kanak memenuhi keperluan zat harian mereka.

Pakar Motivasi Pelajar & Pekerja, Dr Tengku Asmadi b Tengku Mohamad telah memfomulasikan satu produk minda yang mampu memberikan kecerdasan minda anak-anak semasa di sekolah iaitu JuzQ30. Hanya dengan 1 sacet sahaja, memberikan tumpuan anak-anak semasa belajar serta memudahkan anak-anak untuk ingat. faham dan hafal apa yang cikgu ajarkan. InsyaAllah... bila anak balik rumah nanti, dia ingat apa homework yang perlu disiapkan.

Minum sebelum sarapan pagi. Segala zat dan nutrisi yang ada pada JuzQ30 sudah cukup untuk keperluan tubuh. Selain itu, JuzQ30 juga melembutkan hati anak yang degil dan liat untuk bersolat.


ANDA BERMINAT?
Boleh hubungi Pn Izzah di talian 019-7294000. 
 Dapatkan harga istimewa sekarang.





No comments:

Post a Comment